torsdag den 14. februar 2013

Projekt #7 - Crayon art

Jeg har længe haft en lille drøm om at lave mit eget crayon art. At lave crayon art er ikke ligefrem at opfinde den dybe tallerken, eftersom rigtig mange andre allerede har forsøgt sig med det, men det gør det ikke mindre sejt! Jeg fik ideen fra en af mine yndlings bloggere Mr. Kate. Hun blogger om alverden men på en sjov og anderledes måde - hun har en unik stil, som tiltaler mig meget! Du har se hendes crayon art her.

Udover Mr. Kate har mange andre som sagt forsøgt sig med crayon art - og dette var med til at sætte mine forventninger RIGTIG højt! Hvis så mange mennesker kan lave det SÅ flot, så kan jeg da også! Her er nogle eksempler:









Selvom mine forventninger var skruet højt op fra start, så havde jeg besluttet mig for at starte ud med den enkle udgave - farver for oven og så ellers bare lade det løbe dernedad.

I Tiger fandt jeg både oliefarverne og lærred - to pakker farver og et tyndt lærred til 50 kr. En limpistol ville være det optimale, men den ligger desværre i en skraldespand i Madrid., så jeg brugte almindelig kontaktlim. Udover det skulle jeg bruge en hårtørre, og så var jeg ellers klar.

DIY:
1. Placer farverne på lærred inden du limer, så du er klar over, hvor mange der er plads til, og hvor tæt de skal placeres.

2. Lim farverne fast en af gangen med "tegne-enden" nedad - brug gerne rigeligt med lim, så du er sikker på farverne hænger godt fast.









3. Lad limen tørre og tjek derefter, ved at rystet lærred voldsomt, om farverne hænger ordenligt fast - hvis ikke: brug mere lim!!










 4. Hvis du ikke orker det kolde vejr og helst vil være indenfor(ligesom undertegnede), er det en god idé at finde en form for underlag, da farverne lever deres eget liv, når først du tænder for føntørren.

5. Stil lærred op ad noget(som ikke bliver ødelagt af høj temperatur), så du får en god hældning - ellers løber farverne ikke..

6. Tænd for føntørren og hold den meget tæt på farverne.


7. Vent indtil farverne smelter og begynder at løbe - du styre selv, hvor længe du bliver ved.












Og bum! Så har du dit eget crayon art! Her er mit resultat:







Lige efter sidste opvarmning




I aktion



































Ja, hvad kan jeg sige?? Det blev ikke heeeelt som forventet.. Vil mene de andre resultater på google er lidt mere... lad os sige: kontrolleret.. Og derfor tænker jeg: måske sad farverne for tæt - måske varmede jeg forkert eller for længe - måske var hældningen på lærred ikke stor nok - måske var farverne ikke de rette til projektet? Hvem ved? Det var i hvert fald sjovt at lave, og det er jo det vigtigste ;-) og helt mislykkede blev det jo ikke! Godt jeg altid kan prøve igen! Held og lykke til jer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar