lørdag den 23. marts 2013

Projekt #8 - Bøjlestang


Jeg har i lang, lang tid gået og ønsket mig en bøjlestang - specielt efter jeg kom hjem fra Madrid, da en sådan er ikke-eksisterende på mit nuværende værelse. Og selvfølgelig skulle jeg ikke bare spises af med et almindeligt bøljestativ nede fra fakta til 79,95 - (ikke at der er noget galt med sådan en fætter) - men lidt kedeligt er det. Krea, det skulle være krea! Og flytte-bart, da jeg jo snart pakker alle mine sager ned og flytter.. igen!

Den oplagte mulighed: rustik gren fundet i Trelde skov hængende i to snore/kæder/stål wire etc. Her er to fine eksempler fundet på bloggen Casalicious:








MEN! Selv det mest kreative kan blive mainstream..
Det skal dog lige siges, at jeg elsker ideen og har set flere vellykkede udgaver hos diverse veninder, så det er bestemt et DIY-projekt, som er værd at undersøge! Men det må blive en anden gang..


Så jeg lod mig inspirere af imponerende Alice Rosignoli, som er designeren bag den alternative bøjlestang: 20 hangers wardrope.


Det der specielt inspirerede mig, var den praktiske del. "Klasen" fylder jo ikke mere end en skulderbrede i diameter og passer perfekt til et lille værelse i Århus C! 

Men hold nu fast - 20 hangers wardrope koster intet mindre end 1000 kr.! Godt nok er den fed og flot og lækker og smart og alt mulig, men 1000 kr. er ret pebret for en stak bøjler og lidt snore - groft sagt..






Så jeg måtte i gang!




Bøjlerne fandt jeg i IKEA til 49 kr. for et bundt med 8 bøjler. Det er muligt at få bøjlerne i sort, hvid, naturtræ og gråbrun. Eftersom jeg havde en farvet snor i tankerne, syntes jeg, at en træfarvet bøjle ville blive for fesen, så jeg tog 8 sorte og 8 gråbrune.

I Silvan fandt jeg 40 meter gul "tørresnor"/alt-mulig-snor til 34 kr. og 4 kroge til 21 kr. Snoren kan fås i alt fra pink til grøn til hvid, så der er noget for enhver smag - tror såment også en blanding ville have været sjov!

Først skulle alle "hovederne" fjernes fra bøjlerne - det er her en GOD idé at benytte en tang eller en kammerat til at hjælpe med at trække delene fra hinanden - for NEJ, de er ikke skruet fast, som man fristes til at tro.. Men af kom de.

Herfra var det ikke så vanskeligt - snor i hul, knude på, snor i hul, knude på - og så hang de der! (næsten sådan det fandt sted)
Det vil sige - jeg brugte i alt (plus/minus) 150 kr. og et par timers koncentration på min personlige 20 hangers wardrope! Det er da noget af en besparelse og det fantastiske ved at arbejde med DIY-projekter!

Jeg er intet mindre end meget tilfreds med resultatet!

Pynte pynte med lækre Windfeld smykker - super fint og funktionelt - bøjlestang OG smykkestativ!





Der er lige nu 7 bøjler på den ene krog og 8 på den anden, så det lever ikke helt op til Alices 20 hangers wardrobe, men med tiden håber jeg på, at kunne tilføje flere bøjler, da de nuværende 15 langt fra rækker til mit behov - desværre! Men det er da en start - og godt ser det ud!  
God påske til alle :-)




1 kommentar:

  1. Super smart! Og hvor ser det godt ud. Må jeg spørge hvilken type kroge du har brugt - hvordan hænger de fast i loftet? ...bare så man er sikker på at de ikke falder ud/ned? :)

    SvarSlet